Drakan- avagy sárkányok a PC-n.
2005.11.28. 01:17
Sárkányok hódítják meg a PC-sek szívét.
A történet drámaian indul. Rynn, a hősnő öccsével sétálgat, mikor mindkettőjüket veszedelmes szörnyek támadják meg. Miután a hatalmas ütések okozta eszméletlenségéből felébred, maga körül mindent elpusztítva talál, és az öccsét sem találja sehol. Ezután egy haldokló pap azt mondja neki, hogy szerezzen meg egy könyvet és vigye azt el a templomba. Kalandozásai során találkozik egy ősi sárkánnyal, Arokh-kal. A cselekmény, mely a Láng Rendje és Sötét Unió öszecsapása körül forog, minden lépéssel egyre szövevényesebbé válik. Együtt felfedezik minden káosz és vérontás forrását, a gonosz varázslót Navaros-t. Bár a történet nem különösebben eredeti vagy mélyenszántó, jó keretként szolgál az akcióhoz.
Mivel ez egy külső nézetet használó kalandjáték, Rynnt sokan össze fogják hasonlítani Lara-val, a Drakan-t pedig a Tomb Raider-rel. Azonban a Drakan semminek sem az imitációja, és szerintem az összehasonlítás értelmetlen és nem helyénvaló. Először is a játék nagy részében Rynn a sárkányon lovagol, ami nem hasonlít különösebben a Tomb Raider-re. Másodszor sokkal precízebb és rugalmasabb Rynn irányítása, mint Laráé.
Valójában Rynnt sokkal szimpatikusabbnak találom Laránál, és inkább hasonlít a nemsokára megjelenő The Longest Journey főszereplőjére Ryan April-re, illetve az Obsidian-ban szereplő Lilah-ra. Ezek a nők valószerűek és céltudatosak, továbbá nem pusztán a férfi játékosok izgatására alkották meg őket. Miközben számtalan fegyver segítségével legyőzi ellenfeleit, Rynn intelligenciáról és ügyességről tesz tanúbizonyságot. Erősségei az ügyesség, a gyorsaság és az agilitás, nem pedig a nyers erő.
A sárkány, Arokh nyújtja a leglenyűgözőbb látványt a Drakan-ban, és majdnem kiestem a székemből, mikor először repültem vele. Ez a sárkány emeli a grafikát hétköznapiról kiemelkedőre. Ráadásul nagyon szórakoztató mindent lángba borítani a sárkánnyal. Azonban a két sárkány közötti harc nem volt rám nagy hatással, és a sárkánnyal játszott részek mellett eltörpülnek a Rynnes részek.
Arokh-on túl még a környezet is bámulatos. Emlékszem mikor az MDK-val játszottam, azt gondoltam, hogy nagyon jók a játékterek, de a Drakan mellett egyszerűen primitívnek tűnnek. 11 szint van, és bár a helyszínek néha eléggé hasonlóak, rendkívül különböző kihívásokkal kell szembenéznünk. Csalóka alagutak, meredek hegyek és gyors vizű folyók tarkítják a vidéket, és földről vagy levegőből egyaránt szép látványt nyújtanak. Az időjárás változásai nagyon meggyőzőek, nekem kifejezetten a havazás tetszett. Minden környezetet nagyon eredetien és részletesen alkottak meg, így nem untam meg a tájat, ellentétben más játékokkal.
Szintén figyelemre méltó az állandóan támadó élőlények felépítése. Találkozhatsz kisebb ellenfelekkel és 40 láb magas behemótokkal is, így nagyon változatos fegyverzetre lesz szükséged. A mozgásuk nagyon összetett, és tényleg 3 dimenziósnak néznek ki. Még haldoklás közben is jellegzetesen viselkednek. A sok játék után, melyben az ellenség megölése a legyet eltaposó elefántra hasonlít, nagyon nagy felfrissülést jelent a Drakan.
A Drakan-t a Surreal és a Psygnosis akció- és kalandjátéknak sorolta be, ami elég pontos meghatározás. Én az akcióra helyezném a hangsúlyt, mivel sokkal több van belőle eben a játékban, mint más kalandjátékokban. Inkább tartozik a 3D-s lövöldözős játékok kategóriájába, mint a kalandjátékok közé. Bár a fantasy kaland és az akció ötvözete a számítógépes játékokban elég hányatott múltra néz vissza - gondoljunk csak a Redjack: Revenge of the Brethren-re - itt elég természetesnek tűnik ez a szövetség. Sokan RPG-nek tartották a Drakan-t és én is úgy gondoltam, hogy lényegében szerepjáték lesz. De az RPG elemek közel sem olyan dominánsak, mint az akcióelemek, és a személyiség-fejlesztés is elég vázlatos. Igaz a játék tartalmaz néhány fejtörőt, messze van a logikai kalandoktól.
A Multiplayer módot is megtalálhatjuk, de rengeteg vele a probléma. A három játéklehetőség a Sárkányviadal, a Deathmatch és a Sárkány mestere. Számos multiplayer pályát találhatunk, melyeken harcolhatunk a talajon, vagy a levegőben sárkánnyal sárkány ellen. A különböző hibák miatt a multiplayer módban nem is ajánlatos nyolcan egyszerre játszani. Az ajánlott szám a négy. Szerencsére a cégek már tervezik egy patch kiadását, hogy orvosolják a problémákat. Szemmel láthatóan minden energiájukat az egyjátékos üzemmódba fektették.
|